LOVASCIO Domenico

Email: domenico.lovascio[at]unige.it

RICEVIMENTO

Calendario dei prossimi ricevimenti

A partire dalla settimana dell’8 aprile, e fino al termine delle lezioni del secondo semestre, riceverò ogni venerdì alle ore 10.15-11.45.

Si invitano tuttavia gli studenti a controllare sempre, prima di presentarsi al ricevimento, gli avvisi su questa pagina per eventuali modifiche dell’ultimo minuto.

Importante per laureandi: la tesi deve essere consegnata nella sua forma definitiva almeno 20 giorni prima della data di approvazione della domanda di laurea.

INSEGNAMENTI A.A. 2018/19
Letteratura e cultura Inglese II (TTMI) 61323
Letteratura e cultura inglese III 65306
Inizio delle lezioni: mercoledì 20 febbraio 2019.
Orario delle lezioni: mercoledì ore 12-14 (aula 11 AdP), giovedì ore 14-16 (aula 11 AdP: Prof. Michelucci) e venerdì ore 9-10 (aula 8 AdP).

INSEGNAMENTI A.A. 2017/18
Lingua inglese II (LM) 61342
Letteratura e cultura inglese III 65306

INSEGNAMENTI A.A. 2016/17
Letteratura e cultura inglese I TTMI 61322

My research interests lie in the literature and culture of the early modern period, with a particular focus on the reception of the Roman past in Elizabethan, Jacobean and Caroline drama. I am also interested in early modern English neo-Senecan drama; the lost plays of the Renaissance; and contemporary adaptations of early modern English plays.

I was awarded the A.I.A./Carocci Doctoral Dissertation Prize 2014 and was a Visiting Scholar at Sheffield Hallam University in 2016. In addition to the first English-Italian edition of Ben Jonson’s Catiline His Conspiracy (Genova: ECIG, 2011) and the monograph Un nome, mille volti. Giulio Cesare nel teatro inglese della prima etĂ  moderna (Roma: Carocci, 2015) – winner in 2016 of two National Literary Awards – my articles have been published or are forthcoming in English Literary Renaissance, The Ben Jonson Journal, Renaissance Studies, Early Theatre, Medieval and Renaissance Drama in England, Early Modern Literary Studies, Borrowers and Lenders, Notes & Queries, the collection The Genres of Renaissance Tragedy (Manchester UP, 2019) and the Arden Early Modern Drama Guide to Shakespeare’s Julius Caesar (London: Bloomsbury, 2016).

I am the Italian advisor to the Oxford edition of The Complete Works of John Marston (gen. ed. Martin Butler and Matthew Steggle) and a contributor to the Lost Plays Database (gen ed. Roslyn Knutson, David McInnis and Matthew Steggle). I have edited an issue of Textus. English Studies in Italy on ‘The Uses of Rome in English Renaissance Drama’ with Lisa Hopkins and I am currently editing the Arden Early Modern Drama Guide to Shakespeare’s Antony and Cleopatra; ‘Shakespeare: Visions of Rome’, a special issue of Shakespeare (the journal of the British Shakespeare Association); the collection of essays Roman Women in Shakespeare and His Contemporaries for Medieval Institute Publications; and The Householder’s Philosophy for an edition of The Collected Works of Thomas Kyd (gen. ed. Brian Vickers) to be published by Boydell & Brewer. Other current work in progress includes a monograph on the Roman plays in the Fletcher canon.

Ricerca 'LOVASCIO Domenico' in IRIS (link esterno)