LOVASCIO Domenico

Ricercatore/Ricercatrice
Sede: Piazza Santa Sabina 2, piano V, stanza III.35
Email: domenico.lovascio[at]unige.it

Link per iscriversi ai Teams dei frazionamenti del corso del primo anno

Fraz. A: lezioni in inglese: clicca qui

martedì 9-11
venerdì 12-13

Fraz. B: lezioni in italiano: clicca qui

martedì 8-9
venerdì 10-12

RICEVIMENTO
Calendario dei prossimi ricevimenti

Fino a data da destinarsi, svolgerò il ricevimento a distanza (via Microsoft Teams) previo appuntamento.

Si invitano tuttavia gli studenti a controllare sempre, prima di presentarsi al ricevimento, gli avvisi su questa pagina per eventuali modifiche dell’ultimo minuto.

Importante per laureandi: la tesi deve essere consegnata nella sua forma definitiva almeno 20 giorni prima della data di approvazione della domanda di laurea.

INSEGNAMENTI A.A. 2020/21
Letteratura e cultura inglese I Fraz. A 55860
Letteratura e cultura inglese I Fraz. B 55860

INSEGNAMENTI A.A. 2019/20
Letteratura e cultura inglese II (TTMI) 61323

INSEGNAMENTI A.A. 2018/19
Letteratura e cultura inglese II (TTMI) 61323

INSEGNAMENTI A.A. 2017/18
Lingua inglese II (LM) 61342

INSEGNAMENTI A.A. 2016/17
Letteratura e cultura inglese I TTMI 61322

My research interests lie in the literature and culture of the early modern period, with a particular focus on the reception of the Roman past in Elizabethan, Jacobean and Caroline drama. I am also interested in the plays in the canon of John Fletcher and his collaborators; textual editing; early modern English neo-Senecan drama; the English lost plays of the early modern era; and early modern Anglo-Italian relationships.

I received the Ben Jonson Discoveries Award for outstanding contribution to The Ben Jonson Journal in 2020. I was awarded the A.I.A./Carocci Doctoral Dissertation Prize 2014 and was a Visiting Scholar at Sheffield Hallam University in 2016.

In addition to the first English-Italian edition of Ben Jonson’s Catiline His Conspiracy (Genova: ECIG, 2011) and the monograph Un nome, mille volti. Giulio Cesare nel teatro inglese della prima etĂ  moderna (Roma: Carocci, 2015) – winner in 2016 of two National Literary Awards – my articles have been published or are forthcoming in English Literary Renaissance, The Ben Jonson Journal, Renaissance Studies, Early Theatre, Medieval and Renaissance Drama in England, Early Modern Literary Studies, Borrowers and Lenders, Notes & Queries, the collection The Genres of Renaissance Tragedy (Manchester University Press, 2019) and the Arden Early Modern Drama Guide to Shakespeare’s Julius Caesar (London: Bloomsbury, 2016).

I am the Italian advisor to the Oxford edition of The Complete Works of John Marston (gen. ed. Martin Butler and Matthew Steggle) and a contributor to the Lost Plays Database (gen. ed. Roslyn Knutson, David McInnis and Matthew Steggle). I have edited an issue of Textus. English Studies in Italy on ‘The Uses of Rome in English Renaissance Drama’ with Lisa Hopkins; the Arden Early Modern Drama Guide to Shakespeare’s Antony and Cleopatra; ‘Shakespeare: Visions of Rome’, a special issue of Shakespeare (the journal of the British Shakespeare Association); and the collection of essays Roman Women in Shakespeare and His Contemporaries (Kalamazoo: Medieval Institute Publications, 2020).

I am currently editing The Householder’s Philosophy for an edition of The Collected Works of Thomas Kyd (gen. ed. Brian Vickers) to be published by Boydell & Brewer. Other current work in progress includes two books for Manchester University Press: the monograph John Fletcher’s Rome: Questioning the Classics for the Revels Plays Companion Library series and a modern-spelling critical edition of Fletcher and Massinger’s The False One for the Revels Plays series.

Ricerca 'LOVASCIO Domenico' in IRIS (link esterno)