LOVASCIO Domenico

Martedì 26/09 ore 14-16
Mercoledì 04/10 ore 14-16
Martedì 10/10 ore 14-16

Si invitano tuttavia gli studenti a controllare sempre, prima di presentarsi al ricevimento, gli avvisi su questa pagina per eventuali modifiche.

INSEGNAMENTI A.A. 2017/18

Lingua inglese II (LM) 61342 (orario: mercoledì ore 11-12, aula 1 [Albergo dei poveri]; giovedì ore 10-12, aula IV [Via Balbi 5])

Letteratura e cultura inglese III 65306 (le lezioni si svolgeranno nel secondo semestre)

INSEGNAMENTI A.A. 2016/17

Letteratura e cultura inglese I TTMI 61322

My research interests lie in the literature and culture of the early modern period, with a particular focus on the reception of the Roman past in Elizabethan, Jacobean and Caroline drama. I am also interested in early modern English neo-Senecan drama; the lost plays of the Renaissance; and contemporary adaptations of early modern English plays.

I was awarded the A.I.A./Carocci Doctoral Dissertation Prize 2014 and was a Visiting Scholar at Sheffield Hallam University in 2016. In addition to the first English-Italian edition of Ben Jonson’s Catiline His Conspiracy (Genova: ECIG, 2011) and the monograph Un nome, mille volti. Giulio Cesare nel teatro inglese della prima età moderna (Roma: Carocci, 2015) – winner in 2016 of the National Literary Award ‘Scriviamo Insieme’ and the Special Jury Prize at the National Literary Award ‘Franz Kafka Italia’ – my articles have been published or are forthcoming in English Literary Renaissance, The Ben Jonson Journal, Renaissance Studies, Early Theatre, Medieval and Renaissance Drama in England, Early Modern Literary Studies, Borrowers and Lenders, Notes & Queries, and the Arden Early Modern Drama Guide to Shakespeare’s Julius Caesar. I have recently co-edited with Lisa Hopkins an issue of Textus. English Studies in Italy on ‘The Uses of Rome in English Renaissance Drama’ and I am currently editing the Arden Early Modern Drama Guide to Shakespeare’s Antony and Cleopatra; ‘Shakespeare: Visions of Rome’, a special issue of Shakespeare (the journal of the British Shakespeare Association); and The Housholders Philosophie for a projected edition of The Collected Works of Thomas Kyd (gen. ed. Brian Vickers).

Ricerca 'LOVASCIO Domenico' in IRIS (link esterno)